tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha MT125 - miêdzy pokoleniami
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha MT125 - miêdzy pokoleniami

Autor: ¯mija 2014.06.03, 13:46 21 Drukuj

Nowe modele MT-09 i MT-07 sprzedają się obecnie jak ciepłe bułeczki. Nadejście małolitrażowego motocykla wydaje się w tej sytuacji  oczywistym następstwem. Przed Wami najnowsza Yamaha MT125. Czy najmniejszy model tej serii ma szansę powtórzyć sukces starszych braci?

Recepta na bestseller

NAS Analytics TAG

Od strony technicznej MT125 prezentowaliśmy Wam szczegółowo w ubiegłym miesiącu. W skrócie młodsza i mniejsza wersja MT-07 powstała w oparciu o rozwiązania sprawdzone w modelu Yamaha R125. Mamy zatem bazę w postaci motocykla o sportowym charakterze z którego starano się stworzyć streefightera o małej pojemności. Co się zatem zmieniło? MT dostała przede wszystkim nowe opakowanie i zupełnie odmienną od R125-tki pozycję kierowcy za kierownicą. Z ważniejszych elementów, które uległy zmianie wymienić należy hamulce, przednie zawieszenie, wtrysk paliwa, komputer sterujący silnikiem oraz koła, które obecnie są lżejsze. Poprawiono także charakterystykę pracy silnika, tak aby ta lepiej odpowiadała potrzebom jazdy w miejskiej dżungli.

Nie ma powodów aby obawiać się ciemności…

Celem Yamahy było zbudowanie motocykla, który pomimo swojej małej pojemności będzie miał wygląd normalnego motocykla i nawet wyżsi, a często zatem i starsi, użytkownicy bez problemu będą mogli się nim przemieszczać. Trzeba przyznać, że inżynierom Yamahy udało się to osiągnąć. MT125 wygląda jak pełnowymiarowy motocykl a osoby poniżej 165 cm muszą liczyć się z tym, że do ziemi będą dosięgać czubkami palców. Pomimo, że od razu czuć lekko sportowy (streetfighterowy) charakter motocykla  pozycja na nim jest wygodna, a sam motocykl prezentuje się świetnie. Warto w tym miejscu nadmienić, że motocykl produkowany jest w Europie a wszystkie elementy wyglądają na porządnie wykonane.

Na wyświetlaczu LCD znajdziemy informację o prędkości, obrotach, temperaturze. Za pomocą przełącznika możemy sprawdzić na nim także m. in. średnie spalanie, średnią prędkość, czy też czas podróży. To, czego jednak nie znajdziemy to informacji o aktualnym biegu. Skoro przekręciliśmy kluczyk czas na jazdę.

Wysokie obroty i mieszanie biegami

Barcelona nie należy do miast sprzyjających jeździe czymkolwiek. Korki, upał, ogromne natężenie ruchu. Tutaj trzeba się mocno napracować biegami oraz sprzęgłem bowiem praktycznie na każdych światłach się stoi. Mieliśmy zatem okazję przećwiczyć wielokrotne starty spod świateł wyciskając z małego silnika ostatnie soki. Wbrew pozorom ta 125-tka żwawo reaguje na dodanie gazu, a dynamika jazdy jak na tak małą pojemność satysfakcjonująca. Każdy kolejny bieg wchodzi bardzo precyzyjnie, a na postoju nie ma najmniejszego problemu ze znalezieniem luzu. Również jazdę na zbyt wysokim biegu motocykl znosi z godnością, nie szarpiąc i nie krztusząc się. Hamulce działają prawidłowo. Dobra dozowalność i siła hamowania jest wystarczająca, aby zatrzymać rozpędzoną MT.  

Nowa 125-tka Yamahy pomimo swojej nienajmniejszej wagi (138 kg po zatankowaniu) jest poręczna i zwinna. Średnie spalanie w testowanych motocyklach wynosiło od 2,2 do 2,7. Można zatem powiedzieć, że jest ten motocykl jest naprawdę ekonomiczny.

Uwaga Polacy, nadchodzę!

Moglibyśmy się przyczepić do detali takich jak zbyt dalekie położenie klamki sprzęgła oraz hamulca i brak ich regulacji. Moglibyśmy tutaj nadmienić o nieco irytującej bocznej nóżce, która w przeciwieństwie do pełnowymiarowych motocykli otwiera się pomiędzy dźwigienką zmiany biegów, a podnóżkiem. Nie będziemy się jednak roztrząsać nad detalami, bowiem Yamaha MT125 to świetny motocykl. Jedną z jego głównych zalet jest fakt, że łatwo się prowadzi i wybacza naprawdę wiele dzięki czemu idealnie wpisuje się na listę motocykli na nową kategorię A1.

Tak naprawdę największym minusem MT125 jest cena na poziomie 17 700 za sztukę. Największy konkurent tego motocykla, a mowa tutaj o Duke 125 jest już od dawna zadomowiony na rynku i kosztuje w salonie 16900 z ABSem w standardzie. Olivier Grill menadżer produktu zapytany o to dlaczego ktoś powinien sięgnąć właśnie po Yamahę odpowiedział „To jest produkt premium w swojej kategorii i rzeczywiście nie jest to tani motocykl. W tym projekcie postawiliśmy na jakość i japońskie standardy. Nie bez powodu motocykl jest produkowany w Europie. Jeżeli ktoś chce kupić niezawodny motocykl, który będzie mu służył każdego dnia to MT125 będzie dobrym wyborem. To są motocykle, które nie mają problemów z silnikiem, które pracują latami i które trzymają swoją cenę. Chcąc wyprodukować tańszy motocykl musielibyśmy szukać oszczędności, które znalazłyby odzwierciedlenie w niższej jakości produktu”

Nowa MT będzie dostępna w polskiej sieci dealerskiej Yamahy na przełomie sierpnia i września.

Konkurenci:

Dane techniczne:

Silnik
Typ silnika Jednocylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność 124.7 cm3
Średnica x skok tłoka 52,0 mm x 58,6 mm
Stopień sprężania 11,2 : 1
Moc maksymalna 11,0 kW (15,0KM) @ 9,000 obr./min
Limited power version kW (KM) @ obr./min
Maksymalny moment obrotowy 12,4 Nm (1,25 kg-m) @ 8,000 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
Gaźnik Układ elektronicznego wtrysku paliwa
Układ zapłonu TCI (cyfrowy)
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Podwozie
Rama Stalowa, Deltabox
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 41 mm
Skok przedniego zawieszenia 130 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy 25º
Wyprzedzenie 89 mm
Układ tylnego zawieszenia Pojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją pozycji
Skok tylnego zawieszenia 114 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm
Opona przednia 100/80-17 M/C
Opona tylna 130/70-17 M/C
Wymiary
Długość całkowita 1,955 mm
Szerokość całkowita 740 mm
Wysokość całkowita 1,040 mm
Wysokość siodełka 810 mm
Rozstaw kół 1,355 mm
Minimalny prześwit 140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 138 kg
Pojemność zbiornika paliwa 11.5 litrów
Pojemność zbiornika oleju 1,15 litrów
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Jazda w miescie MT125Barcelona Yamaha MT125
NAS Analytics TAG
Jazda w grupie MT125Jazda po wodzie Yamaha MT125
Motocyklisci na Yamaha MT 125Motocykle MT 125
Tyl Yamaha MT125Yamaha MT125
Yamahy MT 125Zabawa na Yamaha MT 125
MT125 na ulicymiasto mt125
Yamaha MT 125 prezentacjaMT125 w zakrecie
MT125 zlozenie w zakrecieYamaha MT 125 Barcelona
Yamaha MT 125 na terenie fabrykizabudowania MT125
Akrapovic wydech do MT125Jednostka napedowa Yamaha MT 125 2014
Kola MT 125Mocowanie kierownicy Yamaha MT 125 2014
Przod MT125Siedzenie MT 125
Silnik Yamaha MT 125 2014USD Yamaha MT 125 2014
Wydech seryjny MT 125Wyswietlacz MT125
Yamaha MT 125 2014Yamaha MT 125 2014 zacisk
Zadupek MT125Zbiornik Yamaha MT 125
Nowa Yamaha MT 125MT 125 od przodu
Komentarze 10
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê